I když člověk není odborník a možná to ani neumí jasně a přesně pojmenovat, tak většinou cítí, zda v prostředí, do kterého přišel, je pohodová a uvolněná atmosféra, nebo tam naopak panuje nervozita a napětí. Co když ale není možné z takového prostředí jen tak jednoduše odejít?
Obzvlášť nepříjemné to může být v práci, kde všichni trávíme velkou část dne. Pokud nepanují v práci ty nejlepší vztahy, stojí to všechny spoustu energie. A pokud za tím neumíme „zavřít dveře“ ani odchodem z práce, můžeme brzy skončit jako vybitá baterie. Přitom atmosféra v práci velmi výrazně ovlivňuje nejen naši náladu, ale i pracovní výkon a ve finále výsledky všech. Tam, kde kolegové spolupracují, navzájem se respektují a podporují, bývají mnohem lepší výsledky než v prostředí, kde panují pomluvy, hádky a vzájemná rivalita.
Jedním z hlavních úkolů šéfa je nastavit jasná pravidla, jaké chování ve své firmě chce a očekává. Jeho osobnost a vzor má na chování podřízených jistě velký vliv. Většina z nás by ráda v práci měla tvůrčí prostředí, které by nás motivovalo, dávalo chuť se učit a posouvat k lepším výkonům. Ale není to jen o šéfovi, je to na každém z nás. Na každém z nás záleží, zda budeme pozitivní a konstruktivní. Zda kolem sebe budeme šířit vlídnost a dobrou atmosféru. Zda se budeme snažit vyříkat si s kolegy věci, které nám vadí a práci znesnadňují, nebo budeme jen nadávat. Nevím o žádné situaci nebo problému, který by se vyřešil nadáváním. Buďme pozitivní a hledejme to nejlepší řešení ve prospěch co nejlepšího výsledku. A nejen v práci :o)
Šárka Sonnková